rebeccasochjohannasblogg

2012-10-13
23:25:48

Sylle's List
Julle tvingade mig att också göra denna listan. Så jag gör väl det. 
 
Namn: Johanna

Ålder: 20

Längd: 1.69, bara 3 cm kortare än Beccus. Kan man inte tro.

Skostorlek: 37.5

Född: I Älvängen? Eller på salgrenska då.

Bor: Scarsdale, NY (snart i Älvängen igen)

Gör just nu: Sitter på min säng med min bästis, Cassidy.

Vad är du rädd för: Skulle säga till Julia förut vad jag var rädd för. Spontant sa jag barn, bra au pair där. Annars är jag väl rädd för kärnvapen och superkonservatism. Går ju lite hand i hand. Och Cancer. Och döden.

Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Kanske att jag är snäll ibland.

Det roligaste jobbet du haft: Ålderdomshem när jag var minderårig och inte fick göra nåt skitjobb, utan min enda arbetsuppgift var att vara deras kompis och baka ibland.
 
När tog du ditt körkort: 7 Juli 2011

När grät du senast: Igår när jag såg The Perks of Being a Wallflower, så ledsen och hemsk och glad och superbra film. Sen grät jag när jag kom hem också för jag blev lite chockad av hemska nyheter.

När skrattade du senast: Igår när jag och Marina var så mätta att vi höll på att dö.
 
Vem åkte du bil med sist: Mig själv.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast? Det var nog två Michael Korsväskor......

Vem åt du mat med sist: Åt frukost med mitt värdbarn förut. 

Vem sov du hos sist: Marinas värdföräldrars lägenhet på upper east side.
 
Vad var du rädd för när du var liten: Att en krokodil skulle klättra in genom mitt fönster när jag sov, men sen kom jag på att den nog skulle trassla in sig i persiennerna. Så då kunde jag sova ändå.
 
Vad ville du, som liten, bli när du blev stor: När jag var jätteliten; städerska eller kock. Senare ville jag bli delfinskötare (orginellt...).
 
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Vi räknar bara akuten, annars blir det ju jobbigt. Men kanske 3. Två gånger för nacken och en för knät.
 
Värsta smärtan du råkat ut för: Knä ur led!

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Alla bra människor gör mig rätt glad hela tiden. Är väldigt glad över att vara i NY också, även om jag gärna hade haft ett annat yrke här.

Något som gjort dig riktigt förbannad: Varenda gång man ska hjälpa barn med läxor och de inte lyssnar utan bara säger att de inte kan, hittar på ursäkter eller typ bara skriker helt random när man försöker hjälpa till. Tacksamt liksom.

Dold talang: Tror inte att jag har någon dold talang. Om jag är bra på nåt så gillar jag att visa det. Ingen har liksom missat att jag kan snurra en boll på fingret till exempel. 

Vad finns oftast i din handväska: plånbok, hörlurar, tågbiljetter, telefoner, solglasögon, gamla kvitton.

Har du piercing eller tatuering: Nope!

Vilket är ditt favoritplagg: Jag köpte en helt vanlig vinröd bastshirt på hm i veckan. Jag tycker om den SUPERmycket, men favvoplagget är nog ett par fyndade Badgley Mischka(?)shorts.
 
Sämsta egenskap:  Jag kanske, eventuellt borde shoppa mindre. Sen kanske jag borde vara bättre på planering och vara lite piggare. Jag pratar för mycket när jag är full också.

Ord du använder för mycket: Like

Vem litar du mest på i hela världen: Vet faktiskt inte. Litar på alla och ingen.

Hur många barn vill du ha när du blir stor: Just nu känner jag lite att jag aldrig vill ha barn. Men när jag blir gammal kanske jag vill ha två. Max.

Favoritgodis: peanut butter cups

Vem ser du upp till: Folk som lyckats. Typ min syster.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: