rebeccasochjohannasblogg

2013-10-21
09:53:35

Att vara sjukskriven
Det känns som att ett tåg har kört över mitt ben. Varför? För att min läkare skurit i mig på fem ställen, tagit två ledband från mitt lår, borrat i mitt lårben, satt fast ledbanden med plattor och skruvar i smalbenet och lårbenet, sedan sytt ihop och väckt mig. Om jag inte äter så mycket morfin att jag mår illa, blir jag yr av smärtan. Ett ständigt dilemma. Jag brukar välja morfin. Under operationen rann det ner så mycket vätskor och blod i vaden, så jag måste ta en fragminspruta i magen varje dag för att minska risken för blodpropp. Hela mitt ben är gul-blått-blodigt.
 
Nu har jag klagat färdigt. Så nu till det positiva. Jag får kolla på New Girl hela dagarna och varje dag känns det som att tåget som körde över mig var lite kortare.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: