rebeccasochjohannasblogg

2013-01-06
12:52:02

ÅRET MED REBECCA
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det tror jag... Började på högskolan och skrev tentea och sånt svårt. Sen sprang jag för första gången i mitt liv en hel mil. Trodde aldrig att jag skulle klara så långt, har liksom alltid haft fågelungelungor som bara kippar efter luft, men det gick! FLERA GÅNGER. Sen åkte jag på resa för första gången utan vuxna människor (även om reseledaren fick agerna någon slags mamma och att det var charter...)

Har du några nyårslöften?
Harder, better, faster, stronger. HEALTHIER!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nje, pappas vänner. Men snart så!

Vilka länder besökte du?
Grekland, malmö (hihhi)

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
hm, vet inte. Minns inte någon speciell dag alls. Men dagen då vi sa hej då till Johanna. Har aldrig skrattat så mycket och samtidigt vart så ledsen. The fine line between laughing and crying. Alla var lite bakis och lite trötta efter Amandas födelsedagsfirande dagen innan. Alla var lite mer sentimentala än vanligt. Jag, Johanna och Jossan satt till 3 på morgonen och prata och tänkte "detta är ju inte så jobbigt" men sen när vi skulle gå hem stod vi i säkert en kvart och grät och kramade och sa hej då och kramades igen och så sa vi hej då och sen kramades vi en sista gång och sen en sista gång igen osv.

 Vad var din största framgång 2012?
I mars jag blev frisk! En doktor kom äntligen på vad som var fel på mig och jag fick supermycket penecilin. Sen hade jag "andningsrehab" för lungorna och sen i apil/maj nångång började jag kunna träna 4 real. Om jag tänker på i hur OTROLIGT dåligt skick jag var i då (psykiskt och fysiskt) och tänker på mig själv nu så är det en sån helt otrolig omvändning! Jag känner mig pigg och pepp! Den känslan kunde jag inte ens känna för ett år sedan!

Största misstaget? 
Typ att jag inte tog min sjukdom på allvar och tänkte "man kanske ska må såhär?" 

Bästa köpet?
DR.MARTENS <3

Vad spenderade du mest pengar på?
Byxor och t-shirts med coola tryck som blir fula efter en gång i tvätten
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mjoooo, när jag och Matilda har sådär riiiiktigt kul som vi ofta har när vi dricker öl med andra människor.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Massa ju... 
KANKOURAN – Rivers
Nordpolen – När mitt blod pumpar i dej
The Deer Tracks – Ram Ram
The Shins – It's Only Life
The National – About Today (Live)
Queen and David Bowie – Under Pressure

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
GLADERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MYCKET MYCKET GLADARE <3

Vad önskar du att du gjort mer?
Gått ut! tränat armar
 
Favoritprogram på TV?
FOTBOLLS-EM

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Blev fruktavärt full på andra lång, gick vilse på väg till terminalen, lyckades ändå hamna rätt och kom hem och soooooov. Vakande av att mamma och Isac sjöng och gav mig en klocka! Släkten kom hit och vi åta tacos och glass.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Jeans och t-shirt

Den bästa nya personen du träffade? 
Asså, vilka har man träffat? Hmmm...... Min studiegrupp är ju rätt grym!

Kommentar:
#1: matilda

åh <3 haha trodde lätt du skulle skriva Marcus på sista!

2013-01-06 @ 14:11:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: