rebeccasochjohannasblogg

2012-12-19
15:52:14

Heja Sverige?
Har alltid sett Svergie som ett fantastiskt exempel på ett bra land, förutom att det är kallt, men när folk blir rasister pga pepparkakor och Kalle Anka, när Sverigedemokraterna har 10%, när folk sprider rykten om folk de inte känner, när folk springer och sparkar ner potentiella ryktesspridare, då vill jag fan inte hem längre.
 
Okej, i USA skjuts skolbarn en gång om året. Det är värre, men Sverige är så oidylliskt just nu. Och det är INTE invandrarna som skapat det. Det är de inskränkta svenskarna, de som börjar varje mening med "jag är inte rasist, men...." De som tror att vår kultur ska bli tagen ifrån oss för att på en skola fick ett barn inte vara pepparkaksgubbe och för att Disney valde att cencurera ett klipp som svt råkar visa på julafton varje år. 
 
Min åka hem-ångest blir så mycket värre av allt detta. Orkar inte. Kanske gifter mig i Vegas och stannar här för alltid. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: