rebeccasochjohannasblogg

2012-03-19
16:54:31

AMMYY SCAM
Läskig grej hände idag! Var hemma och snorade och plötsligt ringer telefonen. En kille som pratar engelska med indisk brytning ringer och förklarar att han kommer från microsoft och att dom fått rapporter från oss om en seg dator som skickar junkposts. Så jag tänkte: åh neeej isacs data har vart asseg det senaste och han ba: jag kan hjälpa till och guida dig genom detta.
Så jag ba: Detta känns väl sådär och så ifrågasätter jag lite typ: vilken företag kommer du ifrån? Hur ser du att det är fel på datorn? och han har liksom svar på alla frågor så tillslut jag ba: okeeeej.
Så börjar han förklara att jag ska gå in på AMMYY.com och börja ladda ner gratisprogrammet på förstasidan. Jag får asont i magen och känner att shit, detta är INTE bra. Enligt honom så ska man gå igenom några enkla steg som ska lösa datorns problem och efter steg ett så säger han att jag ska ge honom datorns ID och IP nummer. Så jag ba: "NEEEJ jag vill inte. Du får ringa sen i så fall. Jag tänker inte göra detta nu." Så säger han att han ska ringa senare och lägger på....
Börjar googla som fan och ser massa posts som ba: AMMYY SCAM och att det är ett program som tillåter andra att gå in och styra din dator.....och jag känner liksom SKA ALLTID LITA PÅ MIN MAGKÄNSLA!!!!!! DEN ÄR FAN BÄST. Så lyckades i alla fall att genomskåda honom innan det var försent och nu känner jag mig så himla arg. Hoppas fan han ringer upp igen så jag kan skicka FUCK OFFF och sånt fult till han.
LITA INTE PÅ AMMYY.COM!!!!!

Kommentarer:
#1: johannaaaa

omg. ska så berätta detta för min arbetskamrater. vi pratar om den här bluffen typ varje dag för att de är rädda att gå på den.

2012-03-19 @ 17:33:44
#2: rebecca

mailade gp och dom länkade en artikel: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.891460-polisen-varnar-for-microsoftbluff

2012-03-19 @ 17:59:29
#3: julia

men shiit! läste den artikeln precis ju. asläskigt! Din magkönsla är BÄST becoo!

2012-03-19 @ 20:54:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: