rebeccasochjohannasblogg

2012-01-13
23:56:43

Veckans lärdomar

Jag har lärt mig ett och annat om sydamerikaner denna veckan. Och asiater.

1. Folt från argentina har INGEN koll på Europa

Argentinare 1- Var kommer du ifrån? (fast på dålig engelska)

Jag- Sverige

A1 - Va?

Jag - S-V-E-R-I-G-E

A2 till A1 - Hon menar Schweiz.

Jag - Okejdå.

2. I Colombia behöver man inte stanna för rött ljus på natten. Anledning: Om man stannar bilen blir man mördad.

3. I korea (tror jag det va) är man ett år när man föds. Eller man räknar så. En korean sa att hennes ålder va 24, men hennes internationella ålder var 22.

4. I Korea är man inte så bra på att räkna.

Det va nog allt för tillfället.

JOHANNA


Kommentar:
#1: n

haha! kanske ska dra till colombia någongång snart? förövrigt: i iran räknar man som korea typ. eller man säger att man "går in i det första året" när man föds, och att man "avslutar ett år och börjar det andra = du är två år" när man är 12 månader.

2012-01-14 @ 14:58:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: