rebeccasochjohannasblogg

2012-01-28
00:23:32

dra åt helvete Bodil
Hej!
Solisten gick idag på svt1 med Robert Downey Jr i en av huvudrollerna. Det är en film jag sett förr och inte funnit så fantastiskt bra. Storyn är bra, Jamie Foxx är JÄTTEBRA! Men något är det. Något som inte rikigt klickar. OCH SÅ KOM JAG PÅ DET! Felet är Robert Downey Jr! Jag har alltid trott att han är bra! Men är han det? Han spelar väldigt ofta väldigt liknande, bittra, arga karaktärer. MER ELLER MINDRE BRA! I just denna film gör han det mindre bra.

Så jag googlade: Hur bra är Robert Downey Jr egentligen?
Nu kommer det komma ett helt ny linje i detta blogginlägg (det kommer inte ens handla om RD Jr)

Första träffen på mitt googlande är detta http://arbetarbladet.se/noje/kronikor/filmkronika/1.4223657-mitt-filmar. Det är en krönika skriven av Bodil J**** (vill inte skriva hela hennes namn ifall hon någon gång googlar sig själv och finner detta lite-av-ingen-anledning-alls-egentligen-arga-blogginlägg) Denne Bodil ska summera filmåret 2011 för sin tidning Arbetarblandet...

Att summera ett helt filmår kan vara väldigt svårt. Speciellt när man måste göra det på ett visst antal tecken. Det gäller då att plocka ut visa ljuspunkter (enligt mig) Bodils första tanke är helt okej. Bodils tanke med denna krönika är att skriva vad hon har lärt sig under filmåret 2011. Alla kan väl hålla med om att detta spår funkar.

MEEEEEEEEN!!!!!!!!!! HUR I HELA HELVETA KAN BODIL SKRIVA EN HELA JÄVLA ÅRSSUMMERING I PUNKTFORM?
ÄR JAG DEN ENDA SOM REAGERA. HUR KAN MAN LÅTA DETTA PUBLICERAS? ÄR HON INTE EN SERIÖST JOURNALIST?

Hon kan INTE göra så här! Hon kan inte sammanfatta ett helt filmår med fantastiska filmer i punktform ungeför såhär:

Vad jag lärt mig av filmåret 2011:

Var Segersta ligger (hälsingsk inspelningsplats för ”The girl with the dragon tattoo”)

Hur tattoo stavas.

Att Robert Downey Jr är ett mysterium, drogvrak och hysteriskt bra skådespelare.

Att SVT Play är ungefär underbart.

Att ett långvarigt förhållande med Harry Potter är över.

Att det krävs en lika konstnärlig film som ”Pina” för att jag ska sätta på mig 3D-glasögon igen. Någonsin.

Och såhär fortsätter det 4 gånger så länge! JAG BLIR TOKIG! Allt du skriver är HELT ORELEVANT och man får inte reda NÅGONTING sprecifikt som faktiskt skedde under filmåret 2011. "Att SVT Play är ungefär underbart" ARE U FUCKIN KIDDIN ME?

Någon på arbetarbladet borde avgå efter detta,


REBECCA "upprörd för ingenting" CARLSSON


Kommentarer:
#1: matilda

skulle inte du ut och "supa" igår? istället verkar du ha suttit hemma och brusat upp för INGENTING. Ut med dig flickalilla!

2012-01-28 @ 09:40:25
#2: matilda

sen verkar den där Bodil rätt skev, säkert knullat sig fram till arbetarbladet hehehe flashbackfeeling! tror dock att det är denna punkt som upprört dig mest "Att ett långvarigt förhållande med Harry Potter är över".

2012-01-28 @ 09:43:22
#3: rebecca

fick en släng av spya av isac så kände mig inte riktigt fit 4 fight

2012-01-28 @ 09:54:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: