rebeccasochjohannasblogg

2012-01-29
21:58:45

11 filmer
Deckar, men mer än bara deckare. Verklighetsbaserad and shit - Zodiac

Sjuuuukt bra psykofilm. JAG ÄLSKAR PSYKOFILMER! - Shutter Island

Sjuuuukt rolig - Hot Rod

Komedi jag växte upp med. Har nog sett den ett 30tal gånger - Dum & Dummare

Rå action med mörk humor - Fight club

Fotboll och våld! gottit - Hooligans

Favvo, alla kategorier! - Donnie Darko

Fin-psyko-får-en-att-tänka-efter-film - Mr Nobody

Totally mindfuck - Memento

Gråter ALLTID SÅ JÄVLA MYCKET!!! - Finding Neverland

Såg denna en gång och har liksom aldrig kunnat släppa den. Den dyker upp i mina tanker OTROLIGT ofta - Usual suspects

Vill verkligen lägga till mer, men detta är mina "klassiker" Typ filmer jag alltid nämner och någon ber mig säga en bra film. Har haft alla dessa som abolsuta favoritfilmer någon gång under mitt liv!
Peace
Johanna hade redan sett finding neverland. Så då lägger vi till Highway. ÄLSKAR DEN SÅ MYCKET. Hade vanan att varje gång jag kom hem från en utekväll lägga mig i soffan och somna till denna. Så har sett början ofantligt många gånger <3

Kommentarer:
#1: matilda

Det kommer tillfällen då jag märker hur lika vi är, min lista skulle antagligen sett likadan ut, kanske lite mer psycho/skräck, men ändå. Har nog sett alla dessa filmer minst en gång med dig och tycker som dig om varenda en.

2012-01-29 @ 22:05:05
#2: rebecca

vad hade du lagt till matilda? och vad hade du tagit bort? Man får bara välja 11

2012-01-29 @ 22:46:23
#3: matilda

jobbigt med just 11 men okej, skulle petat in american psycho, american beauty, trainspotting och juno. och då varit tvungen att ta bort hoologans, dum dummare, memento och hot rod. svårt!! finns så många bra!

2012-01-29 @ 23:34:18
#4: rebecca

jaaaa! villle ta med dom meeeeeeeeed. eller they crossed my mind. MEEEN HIGHWAY OCKSÅ!!! <3 <3 <3

2012-01-29 @ 23:39:58
#5: matilda

ja!! och har ooootroligt många psycho filmer mer att tipsa om! har kollat igenom en drös Hitchcock också.

2012-01-29 @ 23:42:00
#6: johannaa

finding neverland har jag sett så den kan du ta bort och ersätta med något annat! annars ser listan bra ut (dock dum, dummare??? men ok, ska inte ifrågasätta...) :)

2012-01-30 @ 02:26:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: