rebeccasochjohannasblogg

2011-11-17
13:39:01

fundering 2
Igår köpte jag fisk i fiskbilen. När jag stod där flög tankarna iväg... Tänk vilken tur man hade haft om man föddes som fisk. Havet är det bästa som finns. Tänk att få simma fritt i där och kunna ta sig överallt och aldrig behöva ha just en plats man måste återvända till. Fisklivet är livet!
Men så föll min blick på en speciell fisk där i frysdisken. Av alla underbara fiskar i alla hav men alla olika slags färgkombinationer så finns det en fisk det är lite synd om.
Tänk om man har turen att födas till fisk och så föds man till...plattfisk. Hade inte det sugit råhårt?

Kommentar:
#1: lisa.e.j

det här gillade jag väldigt mycket!!!

2011-11-18 @ 19:29:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: