rebeccasochjohannasblogg

2010-11-07
13:32:55

Blogga i ghana ar skoj
Nu uppdaterar jag. Sitter pa ett internetcafe i Accra, huvudstaden, och lyssnar pa gubben i ladan fran youtube. Det hackar jattemycket. Synd. Igar drack vi drinkar i varldens(typ iallafall) finaste skybar. Jattegoda drinkar. Med mjolk o ch banan. mmmmm...och sa  dansade pa gatan. Sen fick vi knacka pa porten till hostlet for vi kom forsent. Fast egentligen gjorde vi inte det. Jag gillar Accra. Det finns fler vita har ocksa. I Senya Beraku, dar vart barnhem ligger, ar det bara vi och tre hollandare och en som vi tror ar amerikan. Fast sa flyttade tva hollandare och amerikanen forsvann. Sa nu ar vi nog bara fem vita. I en stad pa over 10 000 invanare. Alla springer efter oss och ropar hello.
Man bar allt pa huvudet i Ghana. En gang sag vi en med tva skottkarror pa huvudet. Sist jag bar vatten pa huvudet blev vi forfoljda av en macheteman. Cilla har haft malaria, fast nu ar det over. Tur. Jag mar bra. Fast barnhemmet ar fattigt och det ar lite jobbigt. 12 barn ar borta ocksa. Dom blev sjuka. Stora utslag och sar pa kroppen. Hollandarna sa att det va masslingen, dom pa barnhemmet sa att det va for att deras fosterfamiljer missskott dem, men nu har vi fatt veta att det ar svamp typ.
Man borjar vanja sig vid den simpla livsstilen ve lever pa barnhemmet. Inget rinnande vatten, ingen spoltoa. eller jo. En spoltoa fast det finns ju inget vatten sa det fungerar ju inte att spola. Sa den ar ratt ofrasch. Det bodde en jattestor spindel under min sang. Jag dodade den med cillas sko.
Vad mer kan man saga? Jag har klappat en krokodil, och taltat i regnskogen. Det regnade in i taltet. Bara pa mig. Alltid otur med sant.
PUUUUUUUUUUUUSSSSSSSS MINA FINA VANNER!
JOHANNA

Kommentarer:
#1: fanny

ååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

2010-11-07 @ 14:34:08
#2: Nisse

ååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhh

2010-11-07 @ 19:53:32
#3: Anna

skönt att höra att ni lever!

2010-11-07 @ 21:23:07
#4: Rebecca

Åååååååhhhhhhhhhh

2010-11-07 @ 21:55:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: