rebeccasochjohannasblogg

2010-04-18
19:13:09

GSE MOTHER FUCKER
Det där med listor var ju vår grej, så här kommer en till lista. TILL NISSE!!! om varför Green street hooligans är den bästa filmen i hela världen.

  • Den innehåller otäcka scener
  • känslosamma scener
  • Brotherhood FTW
  • Fiendeskap
  • Kärlek (inte bara mellan man och kvinna)
  • Laganda
  • Blod
  • svett
  • tårar
  • orättvisa
  • fighter
  • skilldring mellan far och son
  • syskonkärlek
  • familjetragedier
  • cockney
  • journalistik
  • fotboll
  • huliganer
  • öl
  • svordomar
  • "Kampsånger"  tex I'm forever blowing bubbles
  • snygga killar
  • bebis
  • badboys
  • gråtatttackscen
  • glasflaskeslagsmål
  • tjocka elaka killar från förorten
  • Kille som först är elak, blir ännu mer elak och sen snäll -snygg också!
  • kille som först är mes, blir cool, bli stenhård och sen får sin hämd
  • Den har så himla mycket känslor och den berör verkligen
  • grym action
  • chelsea smile
  • Århundrades bästa spark!!!
  • Typ det bästa soundtracket
REBECCA

Kommentar:

wooow, hihi, jag trodde inte du skulle ta det så hårt! alltså min likgiltighet mot filmen. Trots att du inte lyckats övertyga mig med din lista ännu, så hade den några höjdpunker:



punkt:

"bebis" var luddig men framkallade en skrattattack som jag uppskattade.

"öl" öl förekommer även i fight club och i varje levande sekund av mitt liv. (y)

"cockney" cockney förekom ca 0,09% i filmen, men att du har det med på listan som en posetiv sak gör det liksom posetivt i mina ögon.



.... besök 2cool4avlog.blogspot.com vidare analys.

2010-04-21 @ 20:49:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: