rebeccasochjohannasblogg

2009-12-21
22:21:07

Johanna
Så ledsen kan man vara. Så ledsen är jag. Imorgon lämnar johanna mig. lämnad, bortglömd. Men jag kanske inte är ensam om att vara ensam. Kanske finns det någon därute som kan fylla hennes plats? Bara för ett litet tag... Men ingen har varit en bättre vän, ingen har gjort mig mindre ensam. Johanna äger.
Jag och Johanna träffades för 9 årsedan, kanske 10, men då var vi inte medvetna om varandras existens. Man kan kanske säga att vi blev kära. Fast vi båda är hopplöst heterosexuella, men den där nyförälskade känslan, med alltid tanken i huvudet "vad skulle johanna säga? vad skulle johanna tycka?" Det är mer ett slags broderskap, fast vi inte är bröder. Mer som apor ungefär. Vi har allt! utom den sexuella spänningen, det kanske är synd. Johanna skulle vart den perfekta partnern. Vi skulle kunna sitta och fundera tillsammans tills döden skiljde oss åt. Snygg är hon också!
Den perfekta vännen.
Johanna heter Carin i mellannamn, bara en sån sak! Att jag vet det. (Vad heter min egen syster i mellannamn? Jag vet inte, men låt mig tänka en stund...)

Vi har en vänskap som inte ens går att jämföra med nån annans! Skämt, referenser, låttexter, ideer, filmer, tal, skratt, tårar (inte tårar kanske, vi brukar inte gråta men det lät fint.)
Vi har allt
Vi är bäst

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: